Blog

}

Czytaj cały artykuł...

MENSTRUAL MARKETING

  • 9281 Wyświetleń
  • /
  • 0 Komentarzy
  • /
  • kategoria Blog
  • /
  • dodane przez pharmea

Kobiece zachcianki  zakupowe zostały naukowo przebadane i jak poinformował ?Journal of Consumer Psychology? zależą od fazy cyklu miesiączkowego. Kobiety są nieświadome tego w jakim stopniu wahania hormonalne mogą wpływać na ich zachowania konsumenckie.

Owulacja

Podczas płodnej fazy cyklu miesięcznego, która przypada między 8 a 16 dniem, kobiety skłonne są dużo bardziej dać o wygląd niż podczas innych faz cyklu. Wynika to z zachowań zmierzających do zainteresowania sobą potencjalnego partnera, który mógłby ją zapłodnić, doprowadzając w ten sposób do reprodukcji materiału genetycznego danej kobiety. Współcześnie uwidacznia się to właśnie poprzez dbanie o wygląd: korzystanie z zabiegów upiększających, zakupywanie i używanie kosmetyków, ubrań, biżuterii, zdobienie włosów i dbanie o ogólną atrakcyjność ciała.

Faza lutealna

W czasie niepłodnej fazy cyklu (między 16 a 28 dniem), przypadającym bezpośrednio przed krwawieniem menstruacyjnym kobiety chętniej robią zakupy spożywcze, a zwłaszcza interesują się wysokokalorycznymi produktami. Zachowania te wynikają także z przeszłych zachowań, kiedy kobieta gromadziła zapasy na ewentualność zapłodnienia (do którego mogło dojść podczas płodnej fazy cyklu), a także jako gromadzenie pokarmu dla siebie.

Strategia marketingowa

Informacje te pomogą firmom w sprzedaży produktów i usług, których odbiorcami są kobiety. Jest to wskazówka, którą warto uwzględnić w strategii marketingowej. Pakietowe łączenie pewnych produktów, merchandising to narzędzia, które warto przeanalizować pod kątem marketingu menstruacyjnego. Być może wkrótce otwierając paczkę podpasek zauważymy czekoladki z dedykacją ?Przykro nam, że boli Cię brzuch?. Przecież nie od dziś wiadomo, że najgłębszą lojalność budujemy na poziomie emocji.

Otwórz

Kontakt

PHARMEA* Agencja
Marketingu Farmaceutycznego
ul. Kukuczki 9 50-570 Wrocław

T:+ 48 71 738 11 91
M: +48 66 12 30 250